Привітання

Шановні слухачі курсів! На цьому блозі Ви маєте можливість самостійно ознайомитися з лекціями, маєте можливість (бажано) надати запитання будь-якому лектору, обговорити з колегами актуальні питання тієї чи іншої теми, отримати компетентну консультацію викладачів облІППО

понедельник, 9 ноября 2009 г.

Контрольна робота

Ознайомтесь з контрольними запитаннями, залиште коментарі.Розгорнуту відповідь надішліть за адресою: distantduu@gmail.com

КОНТРОЛЬНА РОБОТА
1. Які інноваційні тенденції розвитку сучасної освіти визначені Національною доктриною?
2. Як ви розумієте поняття «інновація», «інноваційний потенціал навчально-виховного закладу», «інноваційні процеси в освіті»?
3. Розкрийте умови ефективності інноваційних педагогічних процесів.
4. Зробіть перелік структурних компонентів, що складають зміст процесу формування мовлення дошкільнят.
5. Проаналізуйте програмне забезпечення навчання дітей рідної мови в дошкільних закладах України.
6. “Дитячий світ – це світ особливий. Діти живуть своїми уявленнями про добро і зло, про честь і безчестя, про людську гідність; у них свої критерії краси, у них навіть своє вимірювання часу: в часи дитинства день здається роком, а рік – вічністю. Маючи доступ до казкового палацу, ім’я якому – Дитинство, я завжди вважав за конче потрібне стати якоюсь мірою дитиною. Тільки за такої умови діти не дивитумуться на вас як на людину, яка випадково проникла за ворота їхнього казкового світу, як на сторожа, що охороняє цей світ, сторожа, якому байдуже, що робиться там, усередені цього світу» (Сухомлинський В.О. Серце віддаю дітям. – Т.3. – С.3)
Як ви розумієте цей вислів ученого-практика стосовно педагогічної діяльності вихователя дошкільного закладу? Яка модель навчання дітей згідно з концепцією дошкільного виховання знайшла відображення у цих словах? Як би ви реалізували пропозиції В.Сухомлинського, проводячи заняття з дітьми з розвитку рідної мови, ознайомлення з навколишнім та з художньої літератури? Наведіть приклади.

6 комментариев:

  1. иванова О.А. з концепцією дошкільного виховання знайшла відображення у цих словах? Як би ви реалізували пропозиції В.Сухомлинського, проводячи заняття з дітьми з розвитку рідної мови, ознайомлення з навколишнім та з художньої літератури? Наведіть приклади.

    ОтветитьУдалить
  2. Балковская О.В.
    1.Інноваційні тенденції розвитку сучасної освіти, визначені Національною доктриною:
    -освіта має гуманістичний характер і грунтується на культурну-історичних цінностях українського народу, його традиціях і духовності;
    -освіта утверджує національну ідею, сприяє національній самоідентифікації;
    -особистісна ориєнтація освіти
    -інформаційно-комунікаційні технології у системі освіти;
    -компьютерні технології
    -розвиток усеохоплюючої системи моніторингу якості освіти всіх рівнів.
    2. Поняттям “Інновація” позначають нововведення,новизну,змІну,введення чогось нового . Стосовно педагогічного процесу інновація означає введення нового в цілі,зміст,форми і методи навчання та виховання,в організацію спільної діяльності вчителя і учня, вихованця. Інновації самі по собі не виникають,вони є результатом наукових пошуків,передового педагогічного досвіду окремих педагогів і цілих колективів.
    Інновація –нові форми організації праці та управління,нові види технологій,Єякі охоплюють не тільки окремі установи та організації, а й різні сфери.
    «Інноваційне навчання»-новий тип організації навчально-виховного процесу,що «орієнтується на створення готовності особистості до швидко зростаючих змін у суспільстві,готовності до невизначеного майбутньогоза рахунок розвитку здібностей до творчості, до різноманітних форм мислення.А також до здатності до співпраці з іншими людьми.
    Храктерними рисами інноваційного навчання вважаються передбачення та співучасть. Передбачення трактується як «здатність до розуміння нових,незвичайних ситуацій,прогнозування майбутніх подій,оцінки наслідків прийнятих рішень і навіть до створення можливого і бажаного майбутньог». Співучасть означає «соціальну активність, участь особистості у найважливіших видах діяльності,ії особистий вплив на прийняття локальних та глобальних рішень,здатність бути ініціативним.Інноваційне навчання передбачає готовність до дії у нових умовах,дослідження того,що може трапитися,або необхідне.
    Основу «Інноваційних процесів» в освіті складають дві важливі проблеми педагогіки –проблема вивчення,узагальнення і поширення передовогопедагогічного досвіду та проблема впровадження досягнень психолого-педагогічної науки в практику.Результатом інноваційних процесів слугує використання теоретичних і практичних нововведень,а також таких,що утворюються на межі теорії і практики.
    2.Управління інноваційними процесами в системі освіти спирається на принципи необхідні для продуктивної рпеалізації нововведень.Визначено 2 рівні принципів: загальні та організаційно-технологічні.
    ЗАГАЛЬНІ:
    1. Принцип демократизації та гуманізації;
    2. Принцип єдності розвиткуосвіти та науки,який передбачає використання об єктивних закономірностей функціонування й розвитку системи освіти.Управління інноваційними освітніми процесами відбувається на науковій основі,що забезпечує можливості реалізаціїї прогресивних тенденцій для розвитку регіональної системи освіти.
    3. Принцип системності,реалізація якого досягається цілеспрямованою,упорядкованою та послідовною діяльностю.
    4. Принцип самоуправління та самоорганізації
    5. Принцип взаємодіїї управлінської вертикалі,упровадження якого передбачає врахування загальнодержавних умов функціонування галузі,сучасної специфіки розвитку регіональної системи та вимог суспільства

    ОтветитьУдалить
  3. ПРОДОЛЖЕНИЕ

    ОРГАНІЗАЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНІ:
    1. Принцип єдності централізованого та децентралізованого характеру управління;програмно-проектний принцип організації інноваційного пошуку.
    2. Забезпечення на рівні регіону неперервності інформаційних потоків у перебігу інноваційних педагогічних прцесів.
    3. Єдність науково-технічного прогрессу та потреб суспільства.
    4. Державної підтримки та стимулювання іноваційно-педагогічних пошуків у світі.
    5. Сприяння розвитку інноваційного освітнього середовища в регіоні.
    6.Використання зарубіжного інноваційного досвіду.
    7. Прогностичної спрямованості на основі наукову-технологічного прогрессу та суспільних запитів.
    8. Упровадження освітніх нововведень у межах фінансово-єкономічних рисурсів.
    9. Самореальзації професійних та особистісних якостей суб’єктів інноваційної освітньої дїяльності.
    10. Відкритості та компетентності у вирішенні проблем, пов’язаних з інноваційним пошуком.
    11. збереження загальнолюдських цінностей , фізичного та морального здоров’я суб’єктів інноваційного процессу.
    12. Забезпечення рівного права освітян на професійні ініціативи та участь в інноваційній діяльності.
    13. Реальний характер системи контролю та оцінювання результатів інновційного пошуку.
    4.Структурні компоненти, що складають зміст процессу формування мовлення дошкільнят:
    -Мовленнєва компетентність
    -Лексична
    -фонетична
    -грамотична
    -діамонологічна
    -комунікативна
    5. ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ РІДНОЇ МОВИ В ДНЗ України
    П.Кононенко, Л. Косян, О.Семенюченко Програма «Українотворець»
    А.М.Богушь «Розвиток ураїнського мовлення у дошкільнят»
    Базова програма « Я у Світі»
    Н.Я. Дзюбишина-Мельник «Розвиток українського мовлення у дошкільників.»
    6.Учений –практик В.О. Сухомлинський у цьому вислові дав повну характеристику особистісно орієнтованій моделі виховання.

    ОтветитьУдалить
  4. Балковській О.В.дякуємо за слушні коментарі.
    лаврутО.о.

    ОтветитьУдалить
  5. Безумовно це необхідно починати з раннього віку, залучаючи дитину до сімейно-побутових традицій, занять з метою подальшої самоідентифікації дитини - етнічної!
    лаврутО.о.

    ОтветитьУдалить